|
|
|


utorak 29., srijeda 30. lipnja u 20 sati
ZKM, Teslina 7
COMPAGNIE 111 TOULOUSE, FRANCUSKA
Plan B
Aurélien Bory, Oliver Alenda i Katja Werhlin
1999. osnivaju kazališnu skupinu Compagnie 111 dajući joj ime u
počast posljednjoj Beethovenovoj sonati.
Već u prvim predstavama objedinjuju cirkuske tehnike s naglašenim
dizajnom svjetla i tona, isprepleću glazbu, neverbalni teatar,
akrobaciju i žongliranje, koriste se videom, stvarajući plastične,
ali u rezultatu apstraktne fantazije. Teže visokoj, ali nenametljivoj
estetizaciji u neprestanu prijelazu od kontemplativne suzdržanosti
do bljeskovitih učinaka, od jasnoga prema čarobnom. Djelovanje
je grupe obilježeno timskim radom, a česta je i suradnja s redateljima
potpuno suprotnih estetičkih poticaja.
U rujnu 2000. Cie 111 kreće u stvaranje trilogije posvećene prostoru.
Plan B, drugi dio trilogije u režiji američkoga redatelja Phila
Soltanoffa, započet je u siječnju 2003., a trilogija će završiti
predstavom Više ili manje neograničeno 2005. Polazište za sve tri
predstave apriorni je scenografski argument koji proizvodi različite
promjenjive učinke i prostor rastavlja na njegove elemente: crtu,
ravninu i volumen.
IJK, prva predstava trilogije, ima za temu razlaganje kocke u svim
njezinim osobitostima. Rad na predstavi pomogao im je u otkrivanju
ritmičnosti i melodičnosti žongliranja i uveo ih u novo viđenje
te klasične discipline.
Novim projektom pod naslovom Plan B, kojim se ove godine predstavljaju
na Eurokazu, ulaze u istraživanje ravnine želeći je osvojiti kao
jedinstveno polje mogućnosti. Riječ je o obuhvaćanju ravnine.
To je ponajŹprije rad na prostoru, koji zatvaramo akrobacijama
i žongliranjem.
Pravilo 1 bilo je da nema ni jednog suvišnog elementa. Svjetlo,
tonski zapis, sve se savršeno precizno spaja u stalnoj interakciji -
tim rječima Aurélien Bory pokušava objasniti svoj jedinstveni
projekt. Phil Soltanoff dodat će pak da je njihov rad građen kolektivno
i da polazi od pokreta, a da je tekst tek pridodan globalnoj konstrukciji.
Rad je konstruiran oko dviju osi: apstraktne, koja proizlazi iz
teatra pokreta, osjetljive geometrije tijela i s loptama kao putokazima,
te druge konkretne, koja razvija ideju ravnine kao životne perspektive,
kao projekt vođen osobnim snovima što spaja žudnju i njezino ostvarenje.
Akrobati, žongleri i glazbenici zajedno putem cirkuskih vještina
dodiruju dva uzastopna sna i uče prekršiti univerzalne zakone.
Rastavljanje pokreta vodi ih do filma i fotografije pa tako i
radova Muybridgea i Mareya. Veza između ravnine i slike neizbježno
se pojavljuje, a video rad potiče dijalog podupirući onirički karakter
situacije ili pak organski slijedi tijela i njihove odmake.
Cie 111 nadahnjuje se različitim umjetničkim inicijativama dvadesetoga
stoljeća - ponajprije Bauhausom i konstruktivizmom te američkim
nijemim filmom. Plan B bavi se blizinom svakodnevnih tajni i ludičkim
ih dodirom lakoće prokazuje na univerzalnoj razini. Koncepcija
Plana B nudi nam redateljevo zanimanje za mogućnosti apstraktnoga
kazališta koje se temelji na geometriji, muzikalnosti i sposobnosti
glumaca da komuniciraju bez riječi.
Kritika je Planu B pripisala inventivnost, čudesnu mješavinu žanrova,
zadivljujuće tehničko savršenstvo, humor i poeziju koja dodiruje
Ikarov san.
|
|