|
|
|

subota 26., nedjelja 27. lipnja u 20 sati
HNK, Trg maršala Tita 15
KIM ITOH + GLORIOUS FUTURE TOKIO, JAPAN
Želim te zagrliti
Kim Itoh smatra se danas najistaknutijim predstavnikom
post-butoh generacije, iako je iznimno uspješnu karijeru započeo
1990., upravo plešući butoh s Anzuom Furukawom i skupinom Dance
Butter iz Tokija. Godine 1995. osniva grupu Glorious Future, s kojom ostvaruje
brojne predstave (Dead and Alive - Body on the Borderline, ANATA,
Boys and Girls, Screaming Garden) i gostuje na čuvenim europskim
i američkim festivalima. Praćen sjajnim kritikama osvaja nagradu
Shuji Terayama za koreografiju na First Ashai Performing Arts Prize
i nagradu festivala u Saint-Denisu.
Njegov rad ponekad je blizak performansu; koristeći se javnim prostorima
Itoh ustrajava na konceptu slobodnoga kretanja tijela svakodnevnom
životnom scenografijom. U prosincu prošle godine predstavio je svoj
novi rad Gekijoyuen, u kojem se kao scenom koristi čitavim kazališnim
prostorom uključujući i predvorje - a gledatelje, koji promatraju
ples izvođača u gledalištu, smješta na pozornicu.
Rad Kima Itoha tematski je usredotočen na izražavanje osamljenosti.
Njegov plesni jezik opire se jednostavnim interpretacijama i zato
može dosegnuti one daljine u kojima svjetlost postaje supstancij.
Predstava I Want to Hold You dodiruje sreću i teškoću uspostavljanja
komunikacijskih odnosa. Dvodijelne je strukture: sastoji se od sola
Kima Itoha za kojim slijedi performans osam plesača.
Predstava započinje sa osam zvona nisko spuštenih nad podom pozornice
iz kojih izviru konhe svjetla. Kim Itoh dramatično se baca u jednu
od njih. Leži u fetalnom položaju, pliva uokolo, oslobađa se i gleda
u svjetlost, pokreti podsjećaju na oklijevanje životinje. Čini se
kao da se bori s nečim što mu kida srce ili ga razdire neka unutrašnja
spoznaja.
U njegovu se plesu smjenjuje žeđ sa udarima razočaranosti i rezignacije.
On je očajan i utješan, pretjeran i jasan. Njegovi su pokreti butho-slow-motion i eksplozija brzih, oštrih kretnji, koje podsjećaju na stilizirane
borilačke vještine, velegradski hip-hop, elektronski boogie.
Iz središta ga pozornice ukočenom nogom potiskuje plesač kojega donosi
scensko osoblje. Tako počinje drugi dio I Want to Hold You. Sedam
plesača koje uspavane također donose na pozornicu polako se uigravaju,
jednostavnošću ispituju prostor, u očitu su kontrastu s Itohovom
složenom plesnom kompozicijom. Dva se neskladna svijeta ukrštavaju.
Itoh se lomi uz glazbu Arva Pärta koja tužno i tiho plovi pozornicom,
a osjećaj izoliranosti naglašeno je jači nego u prvom solu. Postupno
postaje sve jasnije da ono za čime posežu ti ljudi jest zajednički
kontakt. Bore se kako bi se prihvatili, no kad se jednom dosegnu,
udalje se. Žene se bacaju u snagu svjetlosti, koja ih potom iznenada
i grubo lijepi na pod. Poniznost i ljubav nisu dohvatljivi, ali na
kraju osmerac ipak završava u utješnu zagrljaju. Istovremeno, Kim
Itoh, ostaje izdvojen, zaglavljen, potpuno sažet u posljednjoj konhi
svjetla, s kojom postaje jedno.
Veličanstveni outsajder stvara djelo u potpunosti posvećeno opisu
čovjeka koji pokušava dosegnuti svjetlinu na neobično intenzivan
način, kako fizički tako i simbolički.
http://www.jpan.org/dance/itokim/index-e.html
|
|