Eurokaz / HNK Varaždin

MRTVA SVADBA

Mrtva svadba Asje Srnec Todorović motiv ljubavi približava njegovoj zavičajnoj dimenziji: smrti, a fantazmi ljubavi i smrti raspršuju odnose likova. Izoštreni dijalozi poigravaju se vremenskim i prostornim kontinuitetima, ali i fatalizmima društvenih odnosa.

 

Konceptualni pristup N. Manojlović ovoj suvremenoj drami temelji se na ideji elementarnosti dijaloga čiji je rezultat prije užitak u komunikacijskoj slutnji nego u verbalnim dodirima. Slijedom toga u predstavu je, uz četiri glumca, uključen i kvartet saksofona, čija uloga uvelike nadilazi razinu komentara i emocionalnog podcrtavanja scenskog materijala. Metoda koju zahtijeva takav koncept uključuje formiranje jedinstvena izvedbenog jezika koji kombinira tekst drame i tekst glazbe uz ispreplitanje glumačkih i glazbeničkih poticaja. Pritom tretman dramskog teksta nije njegovo stavljanje u zagradu ni redateljsko stvaranje idejnih parabola. Naprotiv, na djelu je potraga za scenskom strukturom, analognoj strukturi drame.