Projekt Eurokaz u gostima ima za cilj osnažiti programsku ponudu srpskih kulturnih centara u Hrvatskoj, povećati vidljivost srpske zajednice izvan lokalnih okvira, kao i na međunarodnoj razini, obogatiti lokalni kulturni život i potaknuti kreativnost zajednice bez obzira na etničku ili političku pripadnost, odnosno implementirati suvremene scenske prakse u programe srpskih kulturnih centara, povezati članove srpske zajednice kroz zajedničke kulturne aktivnosti, jačati interkulturalni dijalog i razumijevanje među različitim zajednicama i razvijati kapacitete srpskih kulturnih centara (SKC) širom republike Hrvatske za provedbu dugoročnih kulturnih programa.
Aktivnosti u okviru ovog projekta podrazumijevaju izvođenje radionica izvedbenih umjetnosti u srpskim kulturnim centrima: Glina, Daruvar, Osijek i Rogoža (Garešnica).
Eurokaz u gostima unutar svojih radionica izvedbenih umjetnosti bit će otvoren svakom žanrovskom zanimanju: glumi, plesu, neverbalnom kazalištu, ambijentalnom kazalištu, performansu, lutkarstvu, multimediji...
Eurokaz je od 1987. do 2013. djelovao kao međunarodni festival inovativnog kazališta uz gostovanje preko 300 kazališta i kazališnih grupa iz cijelog svijeta, a od 2014. djeluje kao produkcijska kuća koja ostvaruje do 3 predstave godišnje.
Više o radu Euroaza možete pročitati ovdje:
Radionice izvedbenih umjetnosti predviđene su za sve zainteresirane, bez obzira na dob ili spol. Umjesto "amaterizma" koji pokušava kopirati profesionalne domete, naglasak je na autentičnosti i oslobođenoj kreativnosti. Poticanje kolektivnog duha, improvizacije i spontanog izražavanje ključni su elementi, uz primjenu najsuvremenijih scenskih produkcijskih i tehnoloških uvida. Sve to, dakle, izvan klasičnih, standardiziranih profesionalnih dramaturških i scenskih okvira.
Nasumični primjeri tema radionica su: ludistička poezija Vaska Pope ili proza Danila Kiša, zbirka promišljanja srpskih mališana "Olovka piše srcem", ali i anegdotalnost suvremenog života, problemi društvene okoline i nesigurnog svijeta u kojem živimo, problemi školstva, mirovina, estrade, mode, fiš paprikaša, u jednu riječ sve što podiže ljudski život do ustreptalosti ili promjene.
U svakom mjestu održavanja biti će organiziran prvi sastanak svih prijavljenih i to:
SKC Glina - 1.4. u 11:00 sati
SKC Daruvar - 26.3. u 17:30 sati
SKC Osijek - 29.3. u 11:00 sati
SKC Rogoža - 28.3. u 19:00 sati
Na tom sastanku dogovorit će se princip rada, termini radionice i osluhnut će se želje zainteresiranih. Prvom sastanku prisustvovati će voditelji radionica, članovi produkcijske ekipe Eurokaza i organizacijske ekipe SNV-a.
Rad u radionicama je besplatan, a sve produkcijske i tehničke troškove snose organizatori.
Radionice će se provoditi u dva navrata (semestra). Prvi dio trajat će od travnja do sredine lipnja, a drugi od rujna do prosinca. Na kraju ciklusa radionica u svakom kulturnom centru javnosti će biti predstavljeni rezultati edukacije u izvedbenom obliku koji će biti specifičan za lokaciju i polaznike.
Također, izvedbe će biti koncipirane tako da se mogu spojiti u jednu veliku završnu izvedbu u kojoj će sudjelovati svi polaznici radionica, a planirano je da se završna izvedba, uz obavezno druženje sudionika, realizira u Osijeku i Zagrebu.
Voditelji radionica su:
● SKC Glina: Borna Baletić
● SKC Daruvar: Iva Srnec Hamer
● SKC Osijek: Josip Bišćan
● SKC Rogoža (Garešnica): Ena Jagec
Suradnici za glumu: Branko Brezovec & Niko Goršič (Slovenija), za lutkarstvo: Siniša Miletić, za performans & ambijentalni teatar: Jassem Hindi (Norveška), za multimedijski teatar: Tihomir Milovac.
Svi voditelji su vrhunski kazališni profesionalci – na Akademijama diplomirani glumci, redatelji, kazališni pedagozi, s dugogodišnjim iskustvom umjetničkog rada i brojnim nagradama.
Opširnije o programima u pojedinim centrima i kratke biografije voditelja pogledajte na odgovarajućim karticama na vrhu stranice.
Program je ostvaren u suradnji sa Srpskim narodnim vijećem.
Voditelj: Red. prof. art. Borna Baletić
TEMA:
TRAGANJE ZA DRAMSKOM SITUACIJOM OKO NAS I U NAMA
CILJ:
Cilj je radionice osvijestiti vlastitu želju za izražavanjem, ali i naučiti sudionike javnom nastupu kao i osnovama scenskog govora i dramskog sukoba, kako se nositi s tremom ili strahom od javnog nastupa i kako se pred ljudima na sceni izraziti, bilo sam, bilo s partnerom. Također, sa sudionicima radionice razgovarati i tražiti koje su to dramske situacije iz njihove svakodnevice o kojima bi htjeli razgovarati, eventualno postaviti i igrati na pozornici.
U radionici će sudionici moći koristiti svoja znanja i sposobnosti ne samo govora i glume, već i ostalih načina izražavanja npr. crtanje, glazba (ukoliko sviraju neki instrument), korištenje filmskog medija, montaže i slično.
PROCES:
Sudionici će, nakon upoznavanja, imati zadatak da napišu ili rasprave o stvarima o kojima bi htjeli govoriti: događaji ili motivi koji ih zanimaju i koje bi voljeli izraziti kao ljudi, odnosno, kao umjetnici.
Za vrijeme rada svaki će sudionik, prema vlastitim željama i sklonostima, zapisivati ili govoriti neka svoja iskustva preko kojih će se doći do tema, motiva i situacija kojima će se polaznici baviti, i koje će rezultirati završnom izvedbom.
ŽIVOTOPIS VODITELJA:
Borna Baletić rođen je 1964. u Zagrebu. Diplomirao je kazališnu režiju i radiofoniju na ADU u Zagrebu 1989. godine. Profesionalno je režirao u kazalištima Zagreba, Varaždina, Splita, Osijeka, Banja Luke, Cluja, Budimpešte.
Od 1999. godine zaposlen na ADU kao profesor na Odsjeku glume, gdje radi i danas. 2012. izabran je za dekana Akademije dramske umjetnosti. Član je Vijeća umjetničkog područja Sveučilišta u Zagrebu, kao i Povjerenstva za unutarnju prosudbu sustava osiguravanja kvalitete na Sveučilištu u Zagrebu.
Za svoj rad nagrađivan je najvišim strukovnim i društvenim nagradama.
Voditeljica: Iva Srnec Hamer
TEMA:
NOVI TEKST SVAKODNEVNIH PREDMETA
CILJ:
Radionica istražuje duboku povezanost između svakodnevne predmetnosti i dramskog teksta. Kroz upotrebu običnih objekata, polaznici će otkriti kako ti predmeti mogu poprimiti potpuno novo značenje unutar teksta i izvedbe, stvarajući na taj način posve drugačije svjetove. Ovaj program poziva sudionike da reinterpretiraju stare tekstove i daju im novo, dramatsko značenje. Kroz kreativnu interakciju s tim predmetima, sudionici će razviti sposobnost da ih koriste kao alate za stvaranje dubljih značenja u tekstovima i izvedbama.
PROCES:
Polaznici će započeti s osnovnim istraživanjem svakodnevnih predmeta (npr. šalica, stari sat, knjiga, cipele) i njihovih osobina. Kroz različite vježbe i igre, otkrit će kako svaki predmet može imati svoju priču i značenje. Polaznici će razviti osjećaj za prostor i interakciju s predmetima, stvarajući situacije u kojima predmeti nisu samo "rekviziti", nego i "aktivni sudionici" u stvaranju priče i atmosfere.
Program je otvoren za sve zainteresirane polaznike – bilo da ste početnik u kazalištu ili već imate iskustva na sceni. Osobito je prikladan za one koji žele istraživati neobičan pristup kazalištu, proširujući svoje razumijevanje odnosa između predmeta, teksta i performansa.
ŽIVOTOPIS VODITELJICE:
Iva Srnec Hamer rođena je 1983. u Zagrebu. Diplomirala je režiju i radiofoniju 2013. godine na MA studiju ADU u Zagrebu. Osnivačica umjetničke organizacije "Točka na i", a od 2021. godine vodi Empiria teatar. Ostvarila mnoge suradnje s nezavisnim kazalištima poput Teatra Exit, Hit teatra, KD "Ivana Brlić Mažuranić", Eurokaza, te dvije suradnje sa Zagrebačkom filharmonijom i Hrvatskom glazbenom mladeži. Samostalne predstave postavila je u Teatru Žar ptica, DK Dubrava, HNK Varaždin. Radi kao dramski pedagog u ZKM-u, GK Trešnja i GK Jastrebarsko. Na zagrebačkoj ADU radi kao voditeljica Ureda produkcije.
Voditelj: Josip Bišćan
TEMA:
U POKRETU
CILJ:
Josip Bišćan predlaže rad u prostoru neverbalnog teatra. Radionica će se naslanjati na tjelesne tehnike i iskustva koreodrame i korpografije. Koreodrama je spoj dramskih tehnika s dodatkom plesa i koreografije, dok je korpografija tehnika rada koja spaja dramske tekstove i tjelesnu gramatiku pomoću čega se kreira vlastiti tjelesni potpis. Obje spomenute tehnike se naslanjaju na organske pokrete tijela, te stoga plesno predznanje u ovom slučaju nije nužno.
Cilj je također polaznike upoznati s radom i tehnikama izvedbenih umjetnika Osijeka, voditi ih na razna kulturna događanja u Osijeku i šire, integrirati ih u neke od kazališnih predstava. Radionice će se prilagođavati po polaznicima, kreirajući sigurno mjesto za učenje i izlazak iz zone komfora.
PROCES:
Radionice će biti kinestetički obogaćene, te će polaznike učiti o scenskom kretanju, pokretu, govoru, glasu, evokaciji emocija kako kroz lice, tako kroz tijelo. Polaznici će čitati tekstove, učiti suvremene i urbane plesne tehnike, kreirati svoje etide, naučiti će se tjelesno improvizirati i samostalno ili zajedničkim snagama graditi kreativne cjeline.
ŽIVOTOPIS VODITELJA:
Rođen je 2000. godine u Požegi. Plesom se bavi još od osnovne škole. U srednjoj školi osnovao je amatersku plesnu grupu, 2002. diplomiro ZOO tehniku u Osijeku, a 2024. magistrirao studij Neverbalnog teatra na Akademiji za umjetnost i kulturu u Osijeku. Neverbalnu predstvavu „Ikar“ izvodio je na brojnim festivalima, među kojima i 2024. na zagrebačkom kazališnom festivalu "Eurijala". Organizator je multimedijskog događanja "Hajp“ koji promiče urbanu glazbu, ples i slobodu izražavanja, privlačeći publiku razlilčitih društvenih skupina. Vodi seminare slobodnog pokreta diljem Slavonije.
Voditeljica: Ena Jagec
TEMA:
MALI DNEVNI SNi
CILJ:
Program se bazira na improvizacijskim varijacijama suvremenog plesa i oslobođenog ritmičkog kretanja. U sadržajnom aspektu naglasak je na etno naraciji, na pričama s elementima folklora i tradicije. Sudionici radionice upoznat će se s upotrebom maske unutar ritualiziranih izvedbi. No, upotreba maske kombinirat će se s modernim kulturnim obrascima.
PROCES:
Enin rad bazira se na opuštenosti i mirnoći. Usmjeren je na stvaranje prostora u kojem se sudionici mogu prepustiti kontemplaciji, biti prisutni u svom tijelu i otkriti nove dimenzije izražavanja.
ŽIVOTOPIS VODITELJICE:
Ena Jagec rođena je 1999. godine u Čakovcu. Diplomirala je glumu i medije na Akademiji primijenjenih umjetnosti u Rijeci. Magistrirala studij Neverbalnog teatra na Akademiji za umjetnost i kulturu u Osijeku. Radila je samostalne projekte kao koreograf u Osijeku, Zagrebu, Čakovcu i kao suradnik za scenski pokret u sklopu Eurokazovih produkcija. Nastupala je kao glumica, performerica i plesačica u mnogim inovativnim projektima. Sudjelovala je u radionicama fizičkog teatra, improvizacije, govora, maske, lutkarstva i plesa u Sarajevu, Beogradu, Varaždinu i Čakovcu. Također se bavi fotografijom, videom, filmom i animacijom.